Logotypy

Papier firmowy

Logotyp stanowi jeden z elementów graficznej identyfikacji produktu, przedsiębiorstwa i firmy. Dosyć często bywa błędnie utożsamiany i mylony z logiem. Dlatego więc warto omówić te podstawowe pojęcia, wskazać ewentualne różnice między nimi i je scharakteryzować.

Logotyp jest tekstowym przedstawieniem nazwy firmy. Odpowiednio zaprojektowany z wykorzystaniem odpowiedniego stylu, koloru, kroju czcionki, pozwala doskonale wyróżnić markę na tle konkurencji. Logotyp razem z symbolem graficznym tworzą logo. Nie znaczy to jednakże, że logotyp albo symbol graficzny nie mogą spełniać roli jednoznacznego wyróżnienia firmy, marki, produktu, organizacji.

Przykład? Znany wszystkim logotyp Coca-Coli albo sygnet z wizerunkiem jabłka, który identyfikuje firmę Apple. Logiem może być również skrótowiec albo monogram. Czasami ten znak wzbogacany zostaje o slogan albo hasło firmowe.

Logotyp, który jest odpowiednio zaprojektowany, jest charakterystyczny, przyciąga uwagę, jest czytelny i zapada odbiorcom w pamięci. Jego zadaniem jest nie tylko wyróżnienie produktu i firmy na tle konkurencji, ale także wykreowanie unikalnego wizerunku.

Jako rodzaj symbolu musi spełniać funkcję identyfikacji, czyli utożsamienia znaku z wartościami, do których się odnosi. Dlatego też podczas kreowania logotypu liczy się nie tylko głowa pełna oryginalnych pomysłów, ale także dobór kolorów, które będą spójne z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej, dobry przekaz informacji, odpowiedni rozstaw, format i styl czcionki, a także właściwa kolorystyka.

Nasza firma pracuje w identyfikacji wizualnej tak, aby zaprojektowane logotypy prezentowały ideę funkcjonowania firmy i było kompatybilne z profilem działalności. Zależy nam na czytelnym przekazie, atrakcyjnej i nieskomplikowanej formie. Proponujemy rozwiązania, których nie można znaleźć w innych miejscach: estetyczne, spójne i przemyślane.

Znajomość zasad marketingu, kreatywność i zmysł estetyczny naszych grafików pozwala oferować unikatowe projekty, dostosowane dobrze do danej branży i wymagań stawianych przez rynek. Nasza siedziba mieści się w Lublinie, ale logotypy projektujemy dla wszystkich firm z Polski i Europy.

Zamów wybraną usługę!