Kalendarze
Jednym z popularnych i niedrogich sposobów promocji jest kalendarz reklamowy. Efektywność działań marketingowych prowadzonych w taki sposób na tle innych, to bardzo duża użyteczność. W momencie, kiedy gadżety innych firm zostają schowane na dnie szuflady albo są wyrzucone do kosza, kalendarz firmowy stoi na biurku przez całe 365 dni. Profesjonalnie zaprojektowane kalendarze, które posiadają estetyczny wygląd, są bardzo miłym prezentem i co najważniejsze, nie wiążą się z agresywną reklamą.
W jaki sposób stworzyć kalendarz, który zarówno będzie mieć atrakcyjny wygląd i przysłuży się do wypromowania naszej firmy? I oczywiście zainteresuje klientów tak, by zechcieli wybrać go spośród innych kalendarzy? Nie jest proste udzielenie odpowiedzi na te pytania. Wszystko uzależnione jest od tego, kim jest odbiorca, do którego dotrze kalendarz, jaka jest specyfika firmy i jakie usługi oferuje. Nie istnieje jedno słuszne rozwiązanie, które mogłoby być uniwersalne i sprawdzić się u każdej firmy. Z tego względu wykonanie projektu kalendarza należy powierzyć osobom z dobrym zmysłem estetycznym, najlepiej profesjonalnym grafikom.
Poniżej przedstawiono krótki przegląd najbardziej popularnych rodzajów kalendarzy reklamowych.
Kalendarz plakatowy
Kalendarz plakatowy to kalendarz ścienny, który na dwóch końcach posiada wykończenie usztywnioną listwą. Jeżeli zostanie na nim umieszczona ciekawa grafika, a logo czy reklama nie będą mieć zbyt dużego rozmiaru, to istnieje bardzo duża szansa, że obdarowana osoba z chęcią zawiesi go na ścianie nieopodal swojego biurka, czyli w miejscu, które jest dobrze widoczne i wyeksponowane.
Dość spore wymiary takiego kalendarza (A1, A2, B2) stwarzają grafikom bardzo dużo możliwości. Warto poświęcić czas i popracować nad nieprzeciętną i kreatywną koncepcją, aby uniknąć powtarzalności i nudy oraz skutecznie zwrócić uwagę osób, wzbudzić w nich zainteresowanie, a przy tym dobrze wypromować usługi czy produkt.
Kalendarz spiralowany
Również często wybierany, jak poprzednik, ale odznacza się niewątpliwą zaletą, która polega na wprowadzeniu dużego urozmaicenia. Najpopularniejsza wersja (13-planszowa) pozwala cieszyć się nową grafiką z każdym nowym miesiącem. Dzięki temu istnieje małe ryzyko, że się znudzi, ponieważ systematycznie wprowadza element świeżości oraz zaskoczenia. To sprawia, że kalendarze spiralowane są często wybierane i dosyć popularne.
Na kalendarzu można zamieścić poza kalendarium (które odpowiednio większa pozwala robienie zapisków, z czego wiele osób korzysta) także slogan, dowolny projekt graficzny oraz fotografię. Kalendarze spiralowane stwarzają możliwość atrakcyjnego, artystycznego i finezyjnego zaprezentowania oferty firmy. Na każdej planszy można sprytnie zamieścić hasło reklamowe czy slogan. Przy ponadprzeciętnej prezentacji stanie się on nienatarczywą, aczkolwiek skuteczną formą reklamy.
Kalendarze jedno – i trójdzielne
Są one bardzo użyteczne i poręczne, szczególnie w urzędach, biurach rachunkowych i instytucjach oraz wszędzie tam, gdzie ważne jest przestrzeganie terminów lub okresy rozliczeniowe. Charakterystyczne czerwone, ruchome okienko (obowiązkowo przesuwane przez niektórych codziennie przed rozpoczęciem pracy) pozwala nie tylko poznać aktualną datę, ale także szybko ogarnąć wzrokiem poprzedni, następny i bieżący miesiąc. W przypadku kalendarzy trójdzielnych karty z miesiącami umieszczone są jedna pod drugą i są takiej samej wielkości, a trzy kolejne miesiące mają taką samą powierzchnię. W przypadku kalendarzy jednodzielnych format jest nieco mniejszy, a miesiąc wcześniejszy i poprzedni są ukazane na dole kartki, w pomniejszonym formacie.
Miejscem, w którym można umieścić reklamę jest kartonowa, górna i szersza część, czyli tak zwana główka oraz stopka umieszczona pod kalendarium.
Kalendarium biurkowe
Przybornik na długopisy, zszywacz, karteczki, ramka z rodzinnym zdjęciem – w taki sposób można opisać przedmioty znajdujące się na biurko przeciętnej osoby pracującej przy biurku. Co wyróżnia taką przestrzeń? Jest zawsze dopasowana przez każdą osobę indywidualnie do własnych potrzeb oraz preferencji. Dlatego więc kalendarze biurkowe są bardzo dobrym narzędziem reklamowym. Jest bardzo duża szansa, że obdarowana kalendarzem osoba ustawi go w pobliżu zdjęcia bliskich i będzie korzystać z niego przez 12 miesięcy w roku. Planując spotkanie, sprawdzając datę, zaznaczając ważne wydarzenia, posiadacz kalendarza będzie zerkać na umieszczone na kalendarzu logo, slogan sponsora, adres strony i zapamięta mimowolnie te dane. Jak widać, kalendarz sprawdzi się doskonale do celów promowania usługi, firmy i produktu.
Jeżeli zachęciła Was taka forma reklamy, przypominamy, iż nasza firma (z siedzibą w Lublinie) realizuje kalendarze w różnym formacie razem z profesjonalnym projektem graficznym oraz spektakularnymi zdjęciami powstałymi podczas indywidualnych sesji zdjęciowych.